Der Weihnachtsmann

 
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Anglais
Allemand
 

Titre traduit

Santa Claus

Descriptif:

Santa does his work as he has been for centuries and distributes gifts in the world. However, for some time now he isn´t happy with his work. In an interview he expresses his dissatisfaction and wants some variety. And just imagine, even Santa Claus receives a gift.

Groupe cible:

Employees and employers

Message:

Monotonous work and lack of variety is mental strain. For anyone.

Contexte:

Mental strain in the workplace has increased in recent years across all industries. More and more workers fall ill , some of them are so severely ill that they have to take early retirement.

The reasons for the increase of mental strain are due to increasing demands related to the quantity and quality of work. The most common consequences of negative psychological strain are stress or monotony, psychological exhaustion, dissatisfaction, sleep disorders, high rates of sick leave or burnout.

With this film, the German Social Accident Insurance ( DGUV) will take up in a humorous way the topic of mental strain at work and point out to the prevalence of mental strain. The film does not focus on a certain industry but shows that mental strain does not only occur in traditionally male occupations such as managers. Each professional group , even those who do not come immediately into focus, may be affected.

Campagne:

Common German OSH strategy (GDA)

Descriptif de campagne

The film is used in the context of the OSH programme mental health of the Common German Occupational Health and Safety Strategy (GDA). Information on the topic mental strain are provided at: http://www.gda-portal.de/de/Arbeitsprogramme2013-2018/Psyche.html. The actors of the Common German OSH Strategy (GDA) is an amalgation of federal, state and accident insurance institutions with the involvement of all relevant occupational safety actors. They agreed to cooperate for the aim to maintain and promote workers´ occupational safety and health. And they want to contribute in the long term to cost savings for companies and social security systems. To this end, under the auspices of the DGUV common occupational health and safety objectives and fields of action have been developed and determined. The Common German OSH Strategy (GDA) is a long-term concerted action by federal, state and accident insurances to enhance health and safety at work. The strategy is based on occupational safety needs of enterprises and will create transparent and practical rules and regulations and provide state-of-the- art advisory and monitoring concepts for enterprises. The goal is to provide incentives for enterprises at all operational levels to actively operate a sustainable and long-term prevention policy. The strategy is to promote, rather than hinder occupational safety and health.

URL campagne

www.gda-portal.de

Éditeur:

Deutsche Gesetzliche Unfallversicherung – DGUV

Adresse:


Mittelstraße 52
10117 Berlin
Germany

E-mail:

presse@dguv.de

URL:

www.dguv.de

Production:

DOMAR Film GmbH

Adresse:


Buchenweg 16
82223 Eichenau
Germany

E-mail:

post@domar-film.de

URL:

http://www.domar-film.de/

Descriptif:

Der Weihnachtsmann geht wie schon seit Jahrhunderten seiner Arbeit nach und verteilt Geschenke in aller Welt. Die Arbeit macht aber schon seit einiger Zeit keinen Spaß mehr. In einem Interview macht er seiner Unzufriedenheit Luft und wünscht sich etwas Abwechslung. Und siehe, auch dem Weihnachtsmann kann ein Geschenk gemacht werden.

Groupe cible:

Arbeitnehmer und Arbeitgeber

Message:

Monotones Arbeiten und fehlende Abwechslung sind psychische Belastungen. Für jeden.

Contexte:

Psychische Belastungen am Arbeitsplatz haben in den letzten Jahren quer durch alle Branchen zugenommen. Immer mehr Arbeitnehmer erkranken, manche so schwer, dass sie frühverrentet werden müssen.
Die Ursachen für die Zunahme von negativ wirkenden psychischen Belastungen liegen unter anderem in steigenden Anforderungen an Quantität und Qualität der Arbeit. Häufige Folgen einer negativen psychischen Belastung sind Stress oder Monotonieerleben, psychische Ermüdung, Unzufriedenheit, Schlafstörungen, hoher Krankenstand oder Burnout.
Mit diesem Film will die Deutsche Gesetzliche Unfallversicherung (DGUV) auf humorvolle Weise das Thema psychische Belastungen am Arbeitsplatz aufgreifen und auf die weite Verbreitung von psychischen Belastungen aufmerksam machen. Der Film konzentriert sich nicht auf eine bestimmte Branche, sondern zeigt, dass psychische Belastungen nicht nur in typischen Männerberufen wie z.B. bei Managern vorkommen. Jede Berufsgruppe, auch solche, die nicht sofort in den Fokus geraten, kann davon betroffen sein.

Campagne:

Gemeinsame Deutsche Arbeitsschutzstrategie (GDA)

Descriptif de campagne

Der Film wird im Rahmen des Arbeitsschutzprogrammes Psyche der Gemeinsamen Deutschen Arbeitsschutzstrategie (GDA) eingesetzt. Informationsmaterial zum Thema psychische Belastung bietet die GDA an unter: http://www.gda-portal.de/de/Arbeitsprogramme2013-2018/Psyche.html. In der Gemeinsamen Deutschen Arbeitsschutzstrategie (GDA) haben sich Bund, Länder und Unfallversicherungsträger unter Beteiligung aller relevanten Arbeitsschutzakteure, insbesondere der Sozialpartner darauf verständigt, die Sicherheit und die Gesundheit der Beschäftigten bei der Arbeit zu erhalten, zu verbessern und zu fördern sowie zur langfristigen Kostenentlastung der Unternehmen und der sozialen Sicherungssysteme beizutragen. Zu diesem Zweck wurden gemeinsame Arbeitsschutzziele und Handlungsfelder unter Federführung der DGUV erarbeitet und von den Trägern der GDA festgelegt. Die Gemeinsame Deutsche Arbeitsschutzstrategie (GDA) ist eine auf Dauer angelegte konzertierte Aktion von Bund, Ländern und Unfallversicherungsträgern zur Stärkung von Sicherheit und Gesundheit am Arbeitsplatz. Über eng am betrieblichen Bedarf orientierte Arbeitsschutzziele, transparente und praxisgerechte Vorschriften und Regeln sowie zeitgemäße Beratungs- und Überwachungskonzepte sollen Anreize für die Betriebe geschaffen werden, auf allen Ebenen des betrieblichen Gesundheitsschutzes eine nachhaltige und langfristig angelegte Präventionspolitik zu betreiben. Arbeitsschutz soll Innovationen unterstützen, nicht hemmen.

URL campagne

www.gda-portal.de

Éditeur:

Deutsche Gesetzliche Unfallversicherung – DGUV

Adresse:


Mittelstraße 52
10117 Berlin
Germany

E-mail:

presse@dguv.de

URL:

www.dguv.de

Production:

DOMAR Film GmbH

Adresse:


Buchenweg 16
82223 Eichenau
Germany

E-mail:

post@domar-film.de

URL:

http://www.domar-film.de/